måndag 28 december 2009

Redo för ett Vuxendecennium?

Klara här* Snart har detta året gått och en kompis frågade mig nyligen om jag tänkt på nått..
-Vadå undrar jag?
- Hon menade att det blir ett nytt decennium.
Jag blir lite förvånad över tanken att det var 10 år sedan jag firade in år 2000. Det känns ju som max 4 år sedan...
-Hon fortsatte och frågade om jag hade tänkt på att detta kommer att bli vårat vuxen decennium.
- Vadå vuxen?
- Hon fortsatte och menade på att vi under nästa 10 år kommer vara färdig utbildade (förhoppningsvis), vi kommer att ha fasta vuxen jobb som socionomer (förhoppningsvis), och säkert har vi också fått en eller fler barn (förhoppningsvis).
- JA, hon har nog rätt i att vi är på väg att bli vuxna på riktigt...frågan är, är jag redo för detta? Är jag redo att snart vara närmare 30 år än att vara i tjugoårsålder? Det känns inte riktigt så just nu kan jag ju erkänna MEN jag har trots allt två hela år kvar i skolan och efter det är jag 27 år gammal och vid den åldern kanske det ändå kommer kännas skönt att få en månadslön och ha ett fast jobb och ja vara vuxen....
- Min slutsats blir att jag kommer att fira nyår med ett leende, för även om jag inte riktigt gillar ideen så är jag nyfiken på hur framtiden kommer att se ut=)

GOTT NYTT ÅR och DECENNIUM!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar