tisdag 7 juli 2009

Guldpaketet världen över.

Klara här* Igår när jag slutade jobbet vid 21.00 åkte jag hem. När jag öppnade dörren hem väntade en trevlig överraskning. Sambon min hade hyrt två filmer, köpt hem en stor Coca Cola (spelar ingen roll hur stora dom är, de är slut lika fort änså), popcorn fanns på plats och sist men absolut inte minst, ett STORT guldpaket fylld med Toblerone=). Min kära moder hade tydligen köpt den till oss när hon vart på en båttur. Min sambo var mycket nöjd då till hans besvikelse var stor när han inte såg en toblerone i min hand när jag kommit hem från Italien. Vad är det med dessa Toblerone? När jag sedan idag på jobbet pratade med en kollega visade det sig att även hennes pojkvän som är en engelskman är lika galen i denna härlighet i guldpaket. Det är tydligen ett lika stort måste att handla det på taxfree i England som här. Så gott folk, glöm inte bort Tobleronen när ni handlar Tax free, då gör ni säkerligen någon själ besviken. Och om ni någonsin träffar på en engelskman som kanske är dötråkig så har du här ett hett, mörkt och kladdigt samtalsämne=)

Nu skall jag äta resten av denna härlighet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar