onsdag 8 juli 2009

In i stormen...


Klara här* Efter att ha provat ett antal hjälmar och jackor fick jag med mig en mc hjälm, jacka, handskar och en sjal i två påsar från Yamaha center igår...idag kändes det riktigt bra med grejerna på=) Jag och sambon tog första åket ut tillsammans...efter en 15 min var vi inne i första stormen, det öste ner de största dropparna jag sett på länge och kännt för den delen...vi hade inte några regnkläder direkt. Vi stannade vid en bensinmack för att ta skydd, när regnet slutade ösa drog vi vidare, vidare till nästa regnmoln=) Vi åkte igenom ett antal av dom och blev ja vad ska jag säga..ganska våta heheheheh...men när vi väl var framme i vaxholm dök solen upp och vi åt en härlig lunch vid hamnen samt en härligt god glass under en skön promenad bland de stora gamla husen...en kul dag som inte slutade där. På vägen hem blev det ett stopp både i Vällingby och i Blackeberg för att hälsa på familj och släkt.


Längtar till nästa tur...(kanske vi då tar med regnskydd)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar