lördag 1 augusti 2009

Tjallamalla och gömd tant...

Klara här* Härom dan började min dag med en härlig frukost på folkkungagatan med Karin. Vi satt i timmar och njöt av lite sommar (ja otroligt det gick faktiskt att sitta ute...). Sedan tog vi en liten second hand runda på söder och det finns verkligen schyssta grejer. Min dag slutade med två nya klänningar, varav en jag hittade på Tjallamalla. Skitbra ställe med häftiga kläder från olika designers. I en fynd hörna hittade jag en super häftig jeans klänning som endast kostade mig en hundring, lätt värt det när man dessutom blir en av få som har samma plagg=) Super nöjd!

Jag har under mitt år i Årsta alltid fått för mig att någon ska stå bakom dörren när jag kommer ut ur torkrummet i tvättstugan, ganska läskigt då även lampan slocknar efter ett tag...denna kväll hände detta. Jag hängde upp mina kläder i rummet, öppnar dörren och precis när jag ska stänga efter mig står en tant precis framför mig. Jag skrek till och hon blev nog lika förvånad som mig hahahha vi krama om varandra, hon som bad om ursäkt och jag för att jag skrikit åt henne hahahah det blev ett kramkalas....för hoppningsvis händer inte detta igen nu när det efter ett år av fruktan faktiskt har hänt.

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar