torsdag 4 juni 2009

Tillbaks till verkligheten


Saga här*
En liten bild på när Olivia dyker, hon e där under ytan med turkosa små badbyxor :)

Jag har inte varit ute sen i måndags, och idag ska jag ut och fika. 
Aah.. känns skönt! Den där latten du lade upp en bild på Angie, den ska väl smaka om sisådär tre timmar. :)
Först hade jag tänkt att jag skulle hinna till Babyland för att serva min vagn (jo, de har en barnvagnsverkstad där och precis som med bilen behöver vagnen servas, smörjas, riktas o såntdär för att den ska hålla så länge som möjligt) men jag skiter i det o tar det nästa vecka. En sak om dagen e ett rätt skönt motto att gå efter!

I söndags efter att jag o Angie plaskat o ätit pizza, hälsade jag tillsammans med mina syskon o min mamma, på barndomsvänner som fick en dotter 3 dagar innan Olivia föddes. Vi åt tårta på mors dag (min syster hade köpt rosor till mormödrarna men inte till de nyblivna mammorna, så jag njöt extra av tårtan och av blomman som min mamma sedan glömde i min barnvagn:) )
Jag fick flera sms av mina närmsta vänner med gratulationer på min första mors dag! 
Raffe låg hemma i feber när jag kom hem så jag förväntade mig ingenting av honom, men ett grattis o en puss fick jag iallafall... :)

Sen blev det regnigt och jävligt. Raffe var sjuk från jobbet må-ons så jag o Olivia stannade inne hela tisdagen o onsdagen med honom... Mycket skönt måste jag få säga... Jag var helt slut efter helgen, eftersom Raffe var febrig o låg till sängs(soffa) så fick jag ta extra ansvar för Esmi, Olivia, mat tvätt o allt det där. Utflykten på lördagen höll på att ta kål på mig, trots att vi hade jättetrevligt mest av tiden. Söndagen var lugn, men jag kom ändå inte hem förrän nio efter att min syster lurat mig av bussen flera flera stationer för tidigt för att vi skulle promenera hem... 
Måste tillägga iofs att Olivia tyckte det var jätteroligt att promenera, hon skrek åt bilarna, skrattade åt träden o sprattlade åt skuggorna, luktade på blommorna och bara hade roligt åt vad vi tycker är "ingenting" :)

Men idag ska vi iallafall ut igen. Igår bytte jag från liggdel till sittdel på Olivias vagn. Vi tog en kort promenad till affären och hon verkade gilla det! Hon gör ju nästan situps när hon måste ligga ner i vagnen så man får hela tiden bulla upp henne när hon är vaken - vilket hon ju är mer och mer... Så det ska bli kul att få se hur hon är idag när vi åker in till stan med den "nya" vagnen!! 

Klara - säg till om du vill gå till gymet snart, jag borde kunna få min mamma att ta en promenad närsomhelst med olivia. 
Angie - du slutar ju tidigt nu, så nu kan du också gymma. Kom igen, kom igen! Annars kan du ju promenera också... :)   Har du bilder åt mig förresten?
Milla - du har också några foton till mig på min mage? 
Klara - när kommer du hit o klistrar foton igen? 
Alla ni e välkomna o klistra foton om det e nåt ni vill göra förresten.. 

Kram o puss! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar