måndag 1 juni 2009

Jag suger på att blogga=)

Angie här* Jag vet att jag verkligen suger på att skriva blogg för tillfället. Det borde egentligen finnas hur mycket som helst att skriva om med tanke på attd et gått över en hel vecka sen sist. Men på någotn konstigt sätt så finner jag ingen lust i att skriva. Jag loggar in, har kanske kommit på enn titel men sen känner jag bara "nej jag orkar inte, jag gör det efter lunch" Inte f*n har man fått någon lust efter lunch inte. Men men nu tog jag mig i kragen och började skriva, jag kom på att istället för att skriva om helgen som varit så kan jag ju faktiskt vissa bilder från helgen =) Hoppas det funkar för er oxå???
Men jag kanske ska börja berätta hur det var uppe i Norrland, Lappland =)
Det var en väldigt lugn långhelg med god mat och underbart sällskap =) Lycksele i sig är väl inte dirket någon partystad, tror kanske jag såg max 20 person (okända) under mina 4 dagar där hihi gatorna var helt döda, jag fatttar fortfarande inte vart alla människor var. Det var ju lägenheter överallt (söta små 3 våningshus) men INGA människor =) Men men slänger upp en bild från utsikten från min buss färd från Umeå till Lycksele.


Så hoppar vi fram en hel vecka, fram till helgen som var med det underbara vädret. Lördag morgon, slänger iväg ett massa sms till ca 8 personer, då jag frågar om det finns någon som skulle vilja gå ut och sätta sig i en park och bara njuta. Jag får svar av en person, Sara, hon är på, sen får jag ett svar till av Joanna som meddelar att hon tyvärr inte kan, men hon svarade. Sen härde jag inget mer från någon vilket känns lite tråkigt men så är det =)
Jag mötte i alla fall upp Sara i gullmars, där vi tog 4:ans buss mot Södra station för att gå och lägga oss på den sidan av Tanto. Men det var inte bara jag och hon utan även två hundar, hennes hund Wasabi och Wasabis dotter, där satt vi och njöt av solen och våfflor som jag hade fixat =) En klar toppen dag! Det gör vi om så småning om Sara =)
Nedan har ni en bild på mig och Wasabis dotter, 11veckor gammal (kommer tyvärr inte ihåg hennes namn, sorry)

4 timmar senare bestämde vi oss för att börja bege oss hem, Sara skulle hemma och villa upp sig och jag var tvungen att åka hem för att lämna allt jag bar på. Men jag kännde ABSOLUT inte för att sitta hemma resten av kvällen bara för det, så innan jag hittade något att göra så han jag bli på lite dåligt humör, dels för att det var lördag och för att det var väldigt härligt väder. När det är en sån dag och man inte har något att göra så känner man sig lätt ensam. Man har ett fåtal nära vänner och just för att det är ett fåtal så är risken ganska stor att alla är upptagna med andra vänner eller saker. Men det var en vän som insåg samma sak som mig , alltså att man kanske ska försöka hitta på något, även fast denna fröken jobbat hela dagen och skulle jobba dagen efter så tog hon sig i kragen =) och åkte hela den långa vägen från Vällingby in till stan för att träffa mig. Vad vi bestämde oss för var att jaga solen hihi men det slutade med att det blev en lång promenad, VÄLDIGT lång promenad då vi (eller någon) inte riktigt hittade vägen =) Tanken var att vi skulle gå från stan till högdalen, denna promenad tog 3½ timme =) Det kändes som om man hade tuggummi i både höfter och knän =) Men det var nog en bra träning hihi Nedan har vi en bild från det tidiga stadiet av våran promenad =)

Vad hände sen, lördag kväll fick jag ett samtal av en viss Saga, hon frågade om jag ville följa med på babysim =) Och vem vill inte det, det är ju jätte roligt, kan jag tänka mig hihi Så självklart sa jag ja, så söndagen började med att man var tvungen att ställa klockan för att gå upp och ta sig en ordetligen skrubb dusch så att man var ren och fräsch inför badet, sen begav jag mig ut i det varma vädret till bandhagen för att möta upp Saga på bussen som skulle ta oss till Älvsjö.
Väl framme var det bara att byta om och dusch av sig och älskade Olli är ju så söt i sina små bad byxor hihi
Jag tror att hon trivdes i vattnet, såg så ut, hon dök även tre gånger hihi underbar tjej det där. När vi var klara och skulle gå och byta om så upptäckte vi att vårat skåp helt plötsligt fått ett lås??? Vi hade inget lås med oss utan hoppades på det bästa =/ Men som sagt helt plötsligt hade vi ett lås, det vart för Sagas del att gå omkring inne på badhuset och fråga alla mammor om det kanske var någon som hade hängt fel. Lagom i tid tills att Olli börjde bli otröstlig (av mig alltså) så fick Saga tag på rätt mamma hihih så då kunde hon dusch och byta om för att sen ge sin lilla älskling mat hihi
Efter detta lilla äventyr så var det till att äta, vi bestämde oss för att åka till middsommarkransen då hon ändå skulle dit senare och fira sin och en annans mamam dag =)
Vi ville egentligen äta thai mat, men den restaurangen hade tyvärr bara kvälls öppet så vi fick leta vidare. Det blev en pizzeria/krog men det ska inte underskattas hihi pizzan hade PERFEKT tjocklek,mycket bra!!!

Efter det roliga var slut så begav jag mig in mot stan för att gå till seven och se vem som jobbade, allt för att inte åka hem hihi jag satt i alla fall där till Natta började sitt pass, så man fick träffa henne, träffade även Terese då det var hon som jobbade. När klockan hade passerat 5 så kom även Milla, vi skulle ta vara på solen. Så vi gick och satta oss nere vid vattnet och njöt de sista timmarna som var kvar. Sen var det bara att åka hem för att göra lunch till jobbet idag, tittade även på några avsnitt av Barnmorskorna - Norge på nätet, det är ju så himmla intressant!
Nä nu måste jag faktiskt gå på lunch, en halvtimme sent hihih
Men jag hoppas att ni alla andra haft en lika underbar helg?
Puss & Kram

1 kommentar:

  1. Hej o så !
    Bra o bskrivande om dina grepp för att fånga
    sommartiden som flyger lika snabbt som en löning tar slut.
    KRAMIS !!

    SvaraRadera