måndag 28 september 2009

Socialt kapital


Klara här* Ja håller ju på att panik plugga till min tenta...varav ämnet socialt kapital kommer upp med jämna mellanrum, som är mycket viktigt i en människas liv då det betyder både kontaktnät och tillit till andra människor. Ja nu när man blir äldre så tycker iallafall jag att kontaktnätet sakta men säkert ökar samtidigt som den minskar. Folk har mindre tid att träffas, man har sina familjer, plugg och arbete att tänka på...tiden räcker inte till ibland för de som man verkligen vill behålla i sin klick kontaktnät och de man faktiskt har tillit till. Kan tilliten även innebära, trots att man inte ses eller hörs av på länge, att man vet att man ändå finns där för varandra. Eller sjunker tilliten till varandra eller spelar det ingen roll? Hur fort sjunker ens tillit till varandra? Jag hoppas iallafall att ni som tillhör min lilla klick av kontaktnät och ni som vet att jag verkligen verkligen skulle vilja ha mer tid till att umgås inte tappar tilliten. Men samtidigt är jag väl medveten om att vänskap och kärlek måste födas av näring så den inte torkar ur...jag hoppas själv att jag inte torkar ut nån eller vattnar för mycket som jag alltid gör med mina växter här hemma...


snurr i skallen av en massa akademiska ord...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar