onsdag 2 september 2009

Tillbaks på bloggen!


Saga här*
Hej hopp!
Jag tappade bort användarnamn och lösenord hit när jag formaterade om min dator.. därför det har varit lite tyst från mitt håll... men jag lever o mår bra :)

Olivia är nu lite mer än 8 månader. Hon kryper på alla fyra, hit och dit, klättrar överallt, ställer sig upp mot möbler o mina ben, har fått två små tänder! Igår lärde hon sig att klappa händerna, varje dag är det något nytt hon lär sig!

På lördag ska vi ha namngivningsfest för henne, det kommer nog bli den största festen vi har för henne tills hon fyller jämnt (10,20,30) eller tar studenten eller
nåt.. Jag vill gärna att den ska bli så bra och perfekt som möjligt, även om hon inte kommer ha så mycket glädje av den så känns det bra.
Imorgon sätter jag igång och lagar mat och handlar lite av det sista. På fredag köper jag en bok som gästerna ska få skriva i, och gör iordning lokalen...
Det ska bli riktigt roligt!
Som jag sa till Raffe idag, det är så skönt att få ha ett eget barn och få göra precis som jag själv vill med allt som rör henne, hihi.. (Skönt att vara vuxen)
I alla andra förehavanden är det andra människor som ska tycka till också.
T.ex. som med den här festen. Det är jag o Raffe som får ha en fest precis som vi vill och tycker! En sån frihet.. :)

Uppsala reggae läste jag att Angie nämnde, och det var trevligt! Blev inte så långvarigt som vi först hade tänkt (tors-sönd) utan vi åkte dit lördag morgon och hem söndag. Blev lite billigare så. Och så hade vi med oss Olivia och Esmi (storasystern) och hon frågade efter att vi hade varit där i tre timmar om vi skulle gå till lekparken snart... så det räckte nog med en dag för henne... så roligt var det inte :)
Frukostbuffen på hotellet var härlig och det va lyxigt att få komma bort o sova i hotellsäng en natt.
En minisemester!
Bilden är som ni ser från festivalen, med Olivias fina lurar hon fick av min farbror när hon föddes, just för att användas till denna festival!

Det är typ det enda som vi har gjort på hela sommaren för övrigt. Uppsala reggae. Ett och ett halvt bröllop har vi varit på också. Inte på landet tyvärr, kanske blir det en tripp dit senare i höst. Och jag hoppas att vi kan ta en sista minuten nån gång i sept-okt, men med kontoutdraget i hand idag så ser det mycket dystert ut...

Angie har kommit ut ur garderoben med sin runda mage o då kan jag öppet säga att två av mina bästa vänner ska ha bebis med fyra månaders mellanrum! Jag och Olivia är mycket nöjda!!

Nu får det räcka för idag, men nu är jag iallafall tillbaks litegrann! ..
Puss..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar