torsdag 26 februari 2009

Action at work hihi

Angie här* Måste berätta lite om min gårdag på jobbet, jag hade varit på jobbet i ca 2 tim när fastighetsskötaren kommer till mig och min kollega i receptionen och frågar om någon av oss har väktarutbildning. Jag svarar ja och och han ber då mig följa med, (jag kanske ska säga att det syns inte på våra kläder att vi är väktare), när vi går genom huset så frågar jag vad det är vi ska göra. Var på han berättar att någon har kommit in till något utav företagen och sagt att denna inte fått tillräckligt i lön och hotar med att slå ned dessa två kvinnliga chefer. Han totalt vägrar lyssna på vad dem har och säga, men jag har som tur hunnit förklara för fastighetskötaren att jag inte har något lagligt stöd att avlägsna någon. Det hela slutar i alla fall med att den här personen går men hotar med att komma tillbaka, när eller om han gör det har vi ingen aning om, I hope not =) Jag vet inte riktitig vad jag skulle kunna gör mot den här killen som faktiskt var lite större än mig =)
Sen det andra som hände den eftermiddagen var att brandlarmet gick, å även om vi är väktare så ska inte det hamna på oss, i alla fall inte på den här arbets platsen (på andra platser tillhör det väktarens jobb). Men det finns vissa timmar på dagen då det per automatik hamnar på oss, och med min tur så går larmet alltid när det bara är vi två som kan något om det, även om man haft några timmars utbildning så blir man ändå lite stressad, för om det var något man lärade sig så var det att när det väl börjar brinna så går det j*vligt snabbt!
Well well, det är ganska kul när det händer lite saker, då går tiden lite snabbare, men så klart får ingen råka illa ut!

Jag måste hålla med Klara i det förr inlägget, hela den här grejen med förlovningen, give me a break! Det är det enda tidningarna fylls med och jag är verkligen inte intresserad, många kanske tycker att man är hemska, men förlåt, det är verkligen INGETING för mig.

Juste jag skulle berätta att inlägget med semlorna det var gjort via mobilen, =) Det var faktiskt ganska smidigt, kan tänkas göras igen, men då blir det kanske mest bilder.

Sista! I miss you! Hur mår ni? Och SAGA va händer i helgen?

Puss & Kram

Till och med att älska utan hopp är lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar