onsdag 25 februari 2009

tacka min skyddsängel...

Klara här* Tidigt tidigt imorse var jag på väg till jobbet och grabbade snabbt tag i en metro tidning för att dryga ut tiden till jobbet...det första jag tänkte när jag såg den stora bilden på Kronprinsessan Viktoria och hennes Daniel som nu äntligen har förlovat sig var Boooooring, hade hellre sett dom i varandras armar än sittande brevid varandra med fastklistrade leenden. Såklart det är glada men visa det förfan=) sluta va så mesiga!

Sen fick jag syn på artikeln som jag bara inte kan släppa...Ytterligare en tjej har blivit våldtagen. Ingen stor nyhet då det händer precis hela tiden, jag blev såklart sjukt ledsen för hennes skull och illamående för att det är så vidrit MEN SNÄLLA tjejer, gå inte ensamma mitt i natten med främmande män!!! Det kan inte komma som en överraskning att det finns män som förgriper sig på barn, tjejer och kvinnor! Varför ta risken???? Ingen tjej ska såklart känna skuld då det absolut aldrig är hennes fel ( oavsett vad hon har för kläder - ett utropp till våra domstolar!!!!!) men sluta va så naiva....jag bara var tvungen att få ut detta...blir så frustrerad.

Jag hoppas att vi tjejer blir bättre på att ta hand om varandra i detta samhälle. Jag måste ge ett exempel från när jag bodde i Rinkeby. Jag var själv på tunnelbanan och ett killgäng härjade ( få inga jävla nedlåtande tankar nu bara för att jag nämnde Rinkeby!) fritt och jag märkte att de spanade på mig. I samma vagn satt tre tjejer i min egen ålder som märkte samma sak. Jag hade tur, jag, killarna men även tjejrna skulle då av. Istället för att lämna mig själv kom dessa tjejer fram till mig och sa bestämt att de skulle följa mig hem. Detta var nog min räddning då dessa killar följde oss ganska långt och skrek en massa snuskiga saker. Men då vi var fler tordes de inte göra något fysiskt. Det var den enda gången som jag har känt mig hotad och jag får tacka min skyddsängel för dessa tre tjejer! Jag hoppas att ni alla tar till er detta och öppnar era ögon och era hjärtan för dessa ensamma tjejer som bara vill hem....

Vem är din skyddsängel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar