tisdag 24 februari 2009

bebispruttar


Saga här*Jag skulle just till att skriva när lilla korven börjar vakna och prutta till...

Men jag har hunnit packa tradera-paket, göra situps, ta en dusch, klä på mig, betala räkning o kolla mailen innan hon vaknade så jag är ganska nöjd ändå!

Men sådär, jag kan ju amma o skriva samtidigt! :)

Nästa gång hon sover ska jag diska, laga mat o sopa golven. Big mama.


Idag skulle jag tränat med klara, men medan jag sov dog min mobil o därmed min väckarklocka. Så Olivia väckte mig 11.02.. Jag skulle mött Klara 10.30 i gullmars.
Precis när jag satte på telefonen ringde hon o va i skarpnäck, orolig för att jag skulle ligga död på köksgolvet.. När hon hörde att allt va frid o fröjd så överraskade hon oss med jättegoda semlor.

Så istället för att träna idag har jag ätit en semla till lunch.
Ja, fettis-dagen är det ju trots allt..:)


Och nu när Olivia har ätit o pruttat färdigt ska vi gå till Ica o hämta ett paket från Ellos.
Det är ju postorder-shopping man får ägna sig åt nu va.. inget snack om att man kan stå i provrum i tio minuter o hålla på.. Ellos har förresten rea. Det får man också ägna sig åt när man får mammapenning. Reor och Tradera-begagnat.
Men det är shysst.
Jag köpte en oanvänd mascara på tradera, den nya gula från maybelline för 50 kr.
Ett tips till dig Klara, som unnade dig en blå mascara när du fått en hundring över... :)

Min lilla bebis är ju för söt. Jag kommer nog tjata om det en o annan gång här. Nu har hon pruttat klart, ätit klart, o ligger o hickar.
Om jag pruttar med munnen o ler stort så ler hon tillbaks med hela ansiktet o sprattlar som en tok. Hon pratar med mig nu också. Säger göö, guu och tää. Snart säger hon nog "jag älskar dig mamma". Hehe...

Mammasyndromet - när man snackar om bajsnyanser och bebisgurgel, det är väl härligt...
Men det är väl det som är tjusningen med den här bloggen, för det blir bara en fjärdedel bebisbajs utifrån mitt vardagsrum. Allt det andra, det som händer ute i verkligheten får dom andra tre tjejerna stå för! :)


Puss o kram o en prutt från Olivia

1 kommentar:

  1. Åh gud va kul att du har börjat skriva, det här kommer bli super! Jag kommer gärna förbi någon dag, hur ser din helg ut?

    SvaraRadera