tisdag 24 februari 2009

"Den hemska snögubben"

Klara här* som ni säkert redan har läst i Sagas blogg så var det meningen att dagen skulle börja riktigt hurtigt men som slutade med en varsin semla i munnen...vi båda har iallafall tur i oturen att det är just Fettisdagen idag som måste vara den enda dagen på åren som det är helt 100% ok att äta en semla istället för att träna (?)!

Så när jag väl kom hem efter att ha lämnat in min vinterdojja på lagning, såklart att de pajar precis när det är en halv meter snö överallt, började jag på min hemskrivning. Jag har verkligen försökt fokusera mig på pluggandet men Elsa har suttit här och verkligen tjatat till sig promenader som jag bara inte har make att säga nej till. Så jag har fått gå runt i mina gympaskor i metersnö flera gånger under dagen ock kvällen. Fan att man aldrig kan köpa ett par skor som inte går sönder(de kostade faktiskt mycket), jag har sån otur!

Iallafall jag och Elsa leker glatt tills hon plötsligt stannar upp och ser helt chockad ut. Hahahah hon fick syn på "den hemska snögubben". Den var stor och vit med en massa pinnar på huvudet. Elsa kunde inte riktigt bestämma sig om hon skulle gå fram och lukta eller om hon skulle springa därifrån. Det blev en blandning, nosen upp i himlen medan hon tog ett skutt förbi heheheh..ni skulle ha sett...vid det ögonblicket glömde jag bort mina frusna tår och det är då som man mest av allt älskar sin lilla hund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar