fredag 27 februari 2009

morgonmys


Saga här* Jag sitter med Olivia innanför morgonrocken, vi lyssnar på Lenny Kravitz ballader och hon håller på och somnar om efter att ha ätit o pruttat lite.. Det är ett rätt mysigt vis att spendera en jobbig morgontimme på. Hon vaknar o e jättevaken, vill göra nåt. Jag är skittrött o vill bara somna om på en gång. Men då går vi upp, gör en macka, en kopp te. Sätter på en skön skiva. Lägger fram kläderna jag ska klä på mig nästa gång vi vaknar. Kanske sätter på datorn o kollar mailen, eller skriver ett inlägg :)

Sen när jag tittar ner ligger hon med slutna ögon o öppen mun o sover mot mitt bröst..
Då går jag in till sängen igen o lägger mig försiktigt ner, drar täcket över oss o lättar på morgonrocken, så ligger vi o sover i två timmar till, mage mot mage.
Men denna morgon måste jag verkligen tvätta håret, så hon får somna ordentligt, sen får jag lägga ner henne själv. Bara hon inte vaknar igen då...

Idag ska jag åka till farsta, och lämna tillbaks min värdelösa nya telefon som fortfarande inte fungerar som den ska (det här är det tredje exemplaret sen jag förlängde abonnemanget - Nokia N96 suger.) Får se vad dom säger. Puckad som jag är kollade jag inte telefonen ordentligt när jag fick den tredje telefonen, tog bara för givet att inte alla skulle krångla...
Sen har jag sett ett par skor jag tänkte köpa. På din sko. Jag kollade runt på deras sida, såg att dom hade en klubb, registrerade mig och dan efter hade jag en 20%-rabatt kupong i mailen. Perfekt! Har även lite pengar kvar på ett farsta-presentkort så jag kommer undan med litegrann! Ett par svarta enkla ankelboots blir det. Passar till allt o så har jag klackar om jag vill va fin. Förra helgen gick jag på dop i kyrkan med mina svarta nike-sneakers liksom...

I helgen är inte mycket planerat. Bara lördag kväll som vi ska hem till Lollo på hennes födelsedagsfest. Söndag var det snack om att kanske gå till lekparken med lilla Esme (2½ år) på eftermiddagen..

Ska inte skriva så mycket mer, bara att igår promenerade jag från skanstull via södra station, över västerbron till rådhuset hem till min moster. Inte illa pinkat! Olivia va duktigt trött på att ligga i vagnen när vi kom fram. Men sen va det ner i vagnen igen o ut till östermalm där jag köpte möbler från blocket. (pappa körde dom hem i bilen men jag hade ingen bilstol så vi fick åka tunnelbanan) På vägen hem i vagnen va hon lika trött på mig så jag var tvungen att amma henne i rusningstrafik på tuben. Mysigt.
Har nu nya köksmöbler!

Angie - jag hade tänkt föreslå att vi skulle till IKEA imorgon - du flyttar ju snart!! - men det är lönelördag... Vad tror du? Skulle kanske kunna få pappa att hämta oss, han har jour över helgen så han e ute o åker med sin feta cheva.. :)


Nu jäklar sover hon så nu ska jag hoppa in i duschen!
Lenny säger - WE GOT TO LET LOVE RULE.... word!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar