måndag 23 februari 2009

Music!!!

Angie* Music, music, music....va ska man säga, visst måste det vara en av de bättre uppfinningarna som någonsin gjorts?
Det finns inte så många andra grejer som kan framkalla så otroligt mycket känslor, både positiva och negativa. Och samtidigt läka på ett annorlunda sätt, om inte läka så stärka på ett sätt som jag faktiskt inte tror att så många andra grejer kan. Å den otroligt djupa glädjen man kan känna av en bra låt! Helt underbart, musik kan vara som en slags terapi. Man kan finna styrka när man e svag, eller bara få vara lite ledsen för sig själv tillsammans med en låt där dem sätter ord på det man känner, å efter en stund så har man fått nya krafter, helt underbart!
Det finns en annan sak som oxå kan väcka många känslor eller främst minnen tror jag och det är dofter.
Men i alla fall det som spelas flitigt i ipoden för tillfället är två av Brandys låtar från albumet Human, varav en av låtarna är Human å den andra är Long Distance, luv it =)

Anyway om man ska återgå till den här dagen, den var inte så anorlunda från alla andra hihih jobbade, där jag i och för sig kan berätta att både jag och kollegan K är i början av våran röda vecka, så socker behovet var på hög nivå, vilket resulterade i en massa gott från våran kära bistro hihi mums, mer lär det nog bli imorgon oxå men då kanske man slår till på en bulle istället för chocklad hihi
I alla fall efter det var det inte så mycket mer än att bege sig till våran kära seven och natta för att hämta upp sig busskort jippi äntligen lite mer "fri", dit kom även milla som vi fick reda på i tidigare inlägg. Sen var det bara att bege sig hem efter att milla fått en att bli intresserad av programet Advokaterna, jag måste ju faktiskt säga att jag tyckte att det va himmla bra, längtar till nästa måndag hihi

Jag har ju glömt att berätta om den nyupptäckta solarieön hihi det var tack vare tidningen Mitt i Söder och sen en tjejs blogg som jag hittade detta ställe, det som är roligt med det här stället är att dem har ett solarium som man står i, men man står inte på vad som helst utan en vibrationsplatta hihih så det blir träning och solning på samma gång. Saga va sägs, jag tar Olli i en kvart medans du får lite sol och träning??? Detta ställe är dock lite dyrare men det är oxå lite bättre kvalitet på sakerna =) Check it out, Blue Box, http://www.blueboxstudio.no/? (tror de e den adressen?)

Nej nu får jag nog ta och lugna ner mig lite, kan ju inte skriva hur mycket som helst=)

"What Goes Around, Comes Around"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar