lördag 23 maj 2009

Efterlysning!


Saga här*
Jag vill passa på och efterlysa era foton på mig när jag var gravid. Jag tänkte göra en fotobok eller ett album till Olivia med hennes nio månader i moderlivet, men mina foton är mest närbilder.. Måste ha lite vanliga foton också, och jag vet att ni (Angie, Milla, Klara iallafall) har massor :) 
Om ni har lust kan ni antingen maila dom till mig, eller göra en liten mapp på era datorer så åker jag runt med ett usb-minne och plockar upp dom sen! TACK!

Röd dag eller inte, det gör ju inte så stor skillnad för mig. Annat än att jag får mer sällskap hemma av min man och att kompisarna är lediga för att ses.
Hursomhelst har jag varit inne sen i onsdags. Olivia fick feber på kvällen, hon hade varit konstig o grinig hela dagen, det hade jag märkt. På natten till torsdag var den uppe i 39,8 och på morgonen var hon så hängig att hon inte ens orkade suga ordentligt för att äta. Men efter en alvedon och lite vila låg hon vid mitt bröst i två timmar innan hon däckade i tre timmar till.. Stackars liten. Sen har febern gått upp och ner i takt med att hon fått en alvedon som verkat o sen gått ur... 
Idag är hon pigg och glad igen. Fortfarande pyttelite feber, iallafall under 38 grader. 
Jag vill verkligen att vi ska komma iväg och simma imorgon eftersom vi inte varit där på två gånger. Förra gången glömde vi ju simkläderna, och missade fotografen o allt... Hon har alltså fortfarande inte dykt. 
Få se om hon orkar med en halvtimmes plask imorgon. 

Annars har det varit rätt skönt att vara hemma. 
Allt datorstrul är över!!! Vår dator som varit på reparation är nu tillbaks och jag har lyckats uppgradera den med nya Windows 7 (vista gå o göm dig under en gammal sten), vårt nya modem är installerat i vår nya router så nu kan vi surfa på båda datorer - samtidigt som Raffe sitter o spelar live på sin Xbox. 

Min nya fina telefon fungerade ju också fint tills i onsdags. Den slutade läsa mitt sim-kort bara sådär! Jävla skit dom producerar nuförtiden...
Den skulle "skickas in på reparation" sa en mupp på kundservice, trots att jag bara haft den ett par dagar. Då ringde jag upp han som har haft hand om mitt förra reklamationsärende och skällde lite på honom o hela deras företag (3). Och då skulle det skickas en ny mobil till mig samma eftermiddag, den kommer kanske på tisdag, och jag har fått ytterligare en gratismånad på mitt abonnemang. Han som hjälpte mig bad så mycket om ursäkt å allas vägnar, o jag tyckte lite synd om honom för att han måste sitta o be om ursäkt för alla hela dagarna.. :) 
Den silvriga mobilen var förövrigt slut, så jag ska få en svart istället. Den kanske är snygg. Om inte annat så har jag o Angie inte längre exakt likadana telefoner :) 

Hoppas du har trevligt i västerbotten, Angie! 
Och att Klara, Milla o Natta har mysigt i stan, önskar jag också fick fika lite men jag stannar inne.. En sista dag, imorgon ska jag krypa ur mina mjukiskläder och åka buss för första gången på flera dagar! 

Kram*

1 kommentar:

  1. vi hade det jätte trevligt, men du saknades vännen! hoppas att du o klara har det trevligt ikväll o att olli kryar på sig så ni får bada imorgon!! // milla

    SvaraRadera