fredag 8 maj 2009

Tillbaks i stan

Hej! 
Det känns som det var evigheter sen vi sågs alla... Camilla speciellt, men Klara och Angie också.
Jag saknar er. Ska ringa er snart... 

Jag har varit i borlänge med Olivia sen i söndags, hos min mormor och morfar. Hennes gammelmorföräldrar alltså. :) Det är deras första barnbarnsbarn och första bebisen i familjen sen min kusin som fyller 18 i höst :) Mormor var förtjust över att få ha en liten bebis där och gullade o sjöng för henne. Jag trodde hon skulle vara sådär barsk som hon kan vara, och komma med lite förmaningar och sånt, men jag skötte Olivia själv alla dagar (förutom en kväll då jag tröttnade efter två timmars vaggande o hon tog över med ny gullig röst) och innan jag skulle åka fick jag beröm och hon tyckte jag var en sån duktig och lugn mamma, riktigt imponerad var hon. Hihi, roligt att få höra och inte illa att imponera på en gammal kvinna som varit med och uppfostrat nästan 10 små barn...

I borlänge tog vi det superlugnt, spelade lite kort, blev matad o gödd av mormor, hängde med o lyssnade på när deras kör sjöng, shoppade kläder till mormor (hon ar glad att få ha ett ungt smakråd med sig) och lite kläder till Olivia, och jag köpte ett par solglasögon o trädgårdshandskar. Och så var jag flitig på tradera som vanligt o köpte massor av billiga kläder till Olivia till sommaren.

Innan vi åkte, förra helgen, var jag på två barnkalas och ett babysim. Olivias storasyster var här, och som ni hör var det riktigt full rulle. 
Denna helgen är det nog mest fotboll som dominerar, trots att det knappast är mitt huvudintresse. Ikväll ska vi hänga med PappaRaffe o kolla på hans lag som spelar i sumpan. Imorgon är det match på råsunda, o efter det ska PappaRaffes syster bjuda på middag i solna. 
På söndag är det babysim igen (hon ska få dyka nu!) och efter det hänger vi nog med lilla Storasyster i parken med picnic...

Nu ska jag lägga upp bilder på Facebook, titta in där! 

Puss o kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar