fredag 24 april 2009

23:e April föddes Meelia!!!

Meelia (uttalas Milia)

Angie här* Den 23:e april 2009 kl 15:34 (lokal tid i NY) föddes den efterlängtade lilla tjejen, hela 3800 gram stor =)
Då talar vi så klart om min systers bebis, alltså min systerdotter hihi detta är första barnet i våran familj vilket gör detta ännu större =)
Men om vi ska börja från början, den 22:a april loggar jag in på msn för att just kolla om hon (min syster) var online, jag ville ju så klart hör om något börjat hända (detta eftersom hennes bf är den 23/4).
Precis när jag gett upp hoppet så kommer hon online och det första hon skriver är att värkarna kommit igång med 10 minuters mellan rum.
Nästa gång jag hör något så är det den 23:e april 9:30 (lokal tid) hon berättar då att dem är på sjukhuset, att dem hade åkt in kl 20:00 (lokal tid) då värkarna kom med 3 min mellan rum, när hon kom in så var hon bara öppen 2 cm, 1½ tim senare var hon öppen 4.
Då tog man beslutet att hon skulle få epidralen men i samma veva fick dem in ett akut kjesarsnitt, så det var bara för henne att vänta snällt till kl 06:30 på morgon.
Så efter att epidralen var satt så försvann smärtan, det var då hon ringde =) Eller ja egentligen 3 timmar efter att dem satt den =) men en kvart innan hon ringde så hade vattnet gått.
Så vid det här laget trodde hon att det kanske skulle gå lite snabbare, men det tog ytligare 6 timmar innan skönheten själv bestämde sig för att titta fram.
Men jag tror att det var värt vänatan och smärtan, för hon lät som en väldigt stolt och pigg mamma 40 min efter.
Själv är jag en otroligt STOLT MOSTER!!!
Om jag får godkännande så lägger jag upp fler bilder =)

Hoppas alla nu passar på att vara ute i det fina vädret!

Jag önskar dig inte guld mitt barn, ej heller pengar och makt.

Jag önskar dig modet att var dig själv och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg, men kraften att vägen gå.

Jag önskar dig vänner i rikligt mått och vänner att lita på

Puss & Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar