fredag 17 april 2009

Jakten


Klara här* Idag blev det en massa bullar och kaffe i skolan och ett avsked till vår underbara föreläsare/lärare/forskare och allt vad han är. Han är över 70 år och fortsätter fortfarande med den sociala arbetet och har gett ut ett antal böcker. Idag sa vi farväl då vi tydligen var hans sista klass han ska ha. Sen kommer han antagligen att gästföreläsa på andra kurser men det var ändå lite sorgligt. Han är skolans hjärta och ingen vill nog att han släpper taget. En bok som han djupt rekomenderat nu i kursen etik är "högläsaren" av Bernhard Schlink. Jag fick den i födelsedagspresent och har nu också läst den. Jag tror att ju mer kunskap man har i ämnen som etik ock liknande desto bättre blir boken. Men den kan rekomenderas.


Efter skolan tog jag en låååååång promenad med Elsa här i Årsta krokarna, dels nere vid vattnet där hon fick leka av sig. jag märkte dock att jag gärna stannade på de platser där solen dök upp. kan kanske kalla hela promenaden för en jakt efter sol=) Det var underbart väder och jag älskar solen av hela mitt hjärta hahahhah....inte nog med den promenaden utan vi gick sedan och lekte ytterligare kanske en timma bara nån timme senare...återigen vet jag inte om det var för Elsas eller solens skull hehehe...men skönt har det varit. Utemöblerna på balkongen åkte ut också!!!


Nyss gick saga, Olivia och Angelica härifrån efter att ha kommit förbi. Alltid lika mysigt att ses. Olivia blir bara större och det går fort. Skrattar gör hon hela tiden och är helt underbar!!!


Nu ska jag och Elsa decka av utmattning efter mycket lek och solande. Imorgon vill jag gärna beställa lite mer sol. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar