fredag 17 april 2009

Plask, påsk o älskade gamlingar


Saga här* 
Om angie skriver sällan, vad gör då inte jag och milla? :) 
Det är tur att Klara håller liv i sidan. Fortsätt så...

Jag sammanfattar lite kort de senaste veckorna;
Olivia har börjat vända på sig och går upp i brygga, ligger helt plötsligt inte still och kan förflytta sig från ena sidan till den andra på hennes lilla babygym... 
Vi var på babysim för två veckor sen, det var jätteroligt! Nästa gång blir nu på söndag, en liten halvtimme men det ska bli skoj!
Över påskhelgen var vi på landstället i småländska skogen. Jättemysigt med riktigt fågelkvitter som ekar mellan granarna, med en stjärnhimmel som man bara ser utomlands annars, med frisk luft och fint väder! 
Olivia var så snäll o glad hela helgen, det var skönt också med hela familjen där, alltid kunde hon vara hos någon om jag ville vara ifred en stund.. Det gör verkligen skillnad! 
Sista kvällen var hon arg o trött o grinig, hela vägen hem också och nu sen vi kom hem har hon varit helt "omöjlig". 
Alltså annorlunda än hon brukar. Helt plötsligt tar hon inte nappen t.ex. Och hur ska jag då få henne att somna undrar jag... Igår efter två timmars trilskande o gnäll blev jag ledsen och då helt plötsligt blev hon tyst o tittade på mig med stora ögon. Stackars bebbe..
Idag har hon iaf somnat i min famn en gång. Annars är det vagnen och overallen som gäller..
Hur det ska funka när det är för varmt med overall vet jag inte..
Men men.
Det är ju något nytt varje dag och varje vecka! 

Till helgen kommer Raffes mor ner, hon längtar efter sina barnbarn så det ska bli mysigt. Vi kanske går på dockteater imorgon, E älskar det. På söndag blir de som sagt babysim och E får va med farmor medan vi är i plurret. 
Till valborg kommer min mormor o morfar ner. Det ska bli jätteroligt, morfar har bara sett Olivia på BB, aldrig hållit i henne. Det är deras första barnbarnsbarn. Nu är hon ju snart 4 månader så  det är dags att han pallrar sig ner till stockholm.
Mormor har varit nere några gånger. Jag brukar maila dom bilder på henne när hon växer, så de håller sig uppdaterade, o de tycker såklart det är jättekul att få foton.
Som min mamma sa, det fanns ju ingen mail eller sånt när vi va små, så de hängde inte med lika bra med hur vi växte, när man bara sågs till påsk, jul o över sommaren... 

Nu ska jag snart åka in till stan. Fika med min syster innan hon åker upp till borlänge (till just mormor o morfar) o sen träffa Angie en stund. Prata om allt mellan himmel o jord o så får Olivia muntra upp henne lite.. (hör du det olivia) 

Vår laptop håller på att braka ihop, så jag ska hämta manualen till den på vinden o kolla efter ett nytt klockbatteri på stan. Juste jag måste beställa ett nytt bankomatkort också, hustomten har tagit det.... Och så måste jag gå förbi ICA o posta grejer jag sålt på tradera.

Jag undrar lite hur jag hann leva innan jag var mammaledig, så mycket ärenden som jag har för mig nuförtiden, hur lyckades jag med det när jag jobbade??? 

Trevlig helg allihop.
Pussar o kramar /Saga o LillaLivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar