tisdag 31 mars 2009

Blommor v 14

En bild på förra veckans blommor efter att de slagit ut =)
Orkidérna

Våra fina tulpaner med orkidérna i bakrunden.
Angie här* Ja då var det återigen en ny vecka, jag måste bara säga VILKET UNDERBART VÄDER!!!! Nu börjar vårkänslorna grabba tag i en =) Hoppas det håller i sig?

Ovanför ser ni veckans fina blommor, stora fina tulpaner. Jag valde att sätta upp bilden som jag tog i dag, för att dessa blommor har en tendens att bli mycket finare efter någon dag, när det har fått lite tid till att slå ut.
Vi har även orkidéer här och dessa är gigantiska jag vet inte hur många som kommer och frågar om dem är äkta eller inte, de e super fina. De man köper i affären känns som miniatyrer när man ser dessa =)
Jag har försökt att ta ett kort på det, men jag tycker inte att man ser hur stora det är =( Men även om man inte kan se hur stora de är så får ni se hur de ser ut i alla fall =)

Denna vecka är ganska så planerad eller det finns en hel del saker att gör vissa saker som är hemliga (för denna blogg) å vissa andra roliga saker som tvätta, träffa några vänner osv.

Måste även passa på att i förskott gratulera KLARA som blir 24 ÅR imorgon! Det blir att springa ditt på lördag morgon med en tårtat i högsta hugg, för sen är det tyvärr saker inplanerade resten av dagen =( Sorry vännen, men mitt minne är tyvärr inte av det bästa slaget =) Men det minsta jag kan göra för dig är att baka en tårta att bjuda på. Jag får ta igen firandet av dig en annan dag, kanske på måndagen?
Kan oxå passa på att gratta Bobbo som fyller 23 år på torsdag =)
Hoppas ni båda två får en underbar födelsedag med massa kärlek!

Om man ska gå igenom helegen som varit så måste jag faktiskt säga att det inte var så jätte mycket som hände. Jobbade i den kära garderoben på stureplan, vilket kändes helt ok då man visste att man antgligen inte kommer att jobba så mycket mer där=) Känns nästan som om det räcker med 1 heltids jobb och inget extra =) Men man har varit tacksam för de små slantarna man har fått in!
Sen va jag med på ett 40 års kalas, millans x styvmamma fyllde år, sen på söndagen kom en av mina kära systrar hem till mig för att kolla hur jag bor =) Det va trevligt, men det vart lite stressigt för efter det skulle vi åka till vårbergs loppmarknad där Sara och Angelica stod och sålde massa gamla kläder och saker. Det hade gått ganska bra för båda viklet var kul.
Det var nog det enda jag hann göra denna helg, självklart lite slapp framför tv:n oxå hihi

Tror att det är dags att runda av här nu så att jag kan jobba lite, det ärju trots allt bara 50 min kvar på denna arbetsdag =)

Klara lycka till på tentan på fredag!!!

Ha en fortsatt underbar dag!


2 kommentarer:

  1. ORNING o REDA !!31 mars 2009 kl. 16:36

    Äntligen!! Men varför har de ramlat omkull? SKÖT om BLOMMORNA !!

    SvaraRadera
  2. ORDNING o REDA !31 mars 2009 kl. 16:46

    Nu blev det bättre, Verkligen snygga blommor !

    SvaraRadera