tisdag 10 mars 2009

Mina älskade djur: Schimpanserna!


Angie här* igen. Hitta den här artikeln på aftonbladet idag, för er som inte vet så har jag ett intresse för apor, varav då speciellt schimpanser. Har tyvärr aldrig träffat någon schimpans i verkligeheten men lite andra så apor har jag fått möjlighet att vara med =)

Men jag har alltid sagt att just schimpanser kan man märka är väldigt lika oss människor och det säger man nu även på furuviksdjurpark =)


Denna artikel sägs då bevisa detta, kanske inte på det mest positiva sättet men det gör inget.

När jag läser den här arikeln så kan jag känna mig lite ledsen för att jag egentligen inte tycker att djuren ska vara inlåsta på ett zoo/djurpark. Även om dem har det bra där så ligger det kanske inte i deras natur att bli utstirrade dagarna ända.


Men men här är i alla fall artikeln:

Till något helt annat, saknar min syster så otroligt mycket, hon väntar barn, vilket blir det första barnet i våran familj =) Och jag som då även älskar barn och har tjatat om barn i några år får nu min önskan uppfylld. Dock så vart man ju även himla glad när Saga fick reda på att hon väntade Olivia =) Men i alla fall så saknar jag dig (hoppas du läser) väldigt mycket, tycker att det är lite jobbigt att du inte är här under din graviditet, vill prata med dig oftare, vill höra dem här små sakerna som händer som man sen har glömt bort när man väl talas vid. Men jag hoppas i alla fall att du mår toppen där bort, att du inte känner dig ensam på något sätt!
Jag tänkte snack lite med dig igår efter att pappa sa att du var online, men när jag väl loggade in (någon timme senare =() ) så var du inte där. Men jag har ju kommit igång med skype nu så nu kan vi prata över den? Puss på dig!
Massa kärlek från sverige!

Puss & Kram på er alla!

2 kommentarer:

  1. SNYGGT O RART SKRIV$ET!!
    berätta om tigerungen där man pressar i mjölk, för att gullefota o sälja dyra bilder o Dyl.
    motiven och bakgårdar är sällan så vackra som det ser ut på framsidan!!
    Bobserver !!

    SvaraRadera
  2. Hej hjartat!

    Jag saknar dig ocksa! Det ar jatte synd att vi ar sa langt ifran varann, men snart ar jag hemma igen!Jag slar en pling i dagarna, sa kan vi prata mer!Puss a kjam/ Shi

    SvaraRadera