onsdag 4 mars 2009

Feberbebis


Saga här*
ska skriva fort, innan bebe vaknar. Hon ligger i bärjal o lyssnar på musiken från datan. 

John Legend va jättebra! Han e ju rätt töntig när han försöker göra en show, men han sjunger som en gud ibland så allt som allt var konserten bra! 
Det kändes jättekonstigt när jag gick utanför dörren utan Olivia. Men jag tänkte att han ringer ju om det är något, och vad kommer hända... Jag hade sett till att pumpa ut mat för en vecka typ. Skulle ju bara vara borta ett par timmar.
Och när jag kom hem sov hon, och hade knappt ätit någonting! Tji fick jag. 
Men sen när hon vaknade fick vi förklaringen till varför hon knappt ätit medan jag var borta, o va så himla grinig innan hon somnade - hon hade feber. 
Hon vaknade efter en stund, jollrade en massa och ville liksom fortfarande inte äta! Inte alls likt henne att vara så lugn så länge. 
När hon höll på att somna om igen (fortfarande utan att ha ätit) blev jag o raffe riktigt fundersamma. Hon var så varm också, tog tempen som visade 38,7. Så jag ringde vårdguiden och de sa åt mig att åka in med henne till barnakuten för att utreda varför hon har feber. "De är så ömtåliga de små" 
De kollade hennes urin och hennes blod och det var inga bakterier vilket var bra. Så antagligen någon virusinfektion. Tempen gick upp till 39,2 och sen ner igen till 38,8. 
Jag blev hemskickad igen klockan 5 på morgonen, och Olivia bara sov sov sov. Min stackars pappa som skjutsat in oss fick inte sova något innan jobbet. Han ville inte åka hem igen när vi kommit till sjukhuset.. 
Jag och Olivia sov iallafall från och till tills klockan var runt 17 sen. Febern gick över framåt kvällen igår och idag är hon frisk igen. Om än lite grinig fortfarande! 

Så - jag skulle till barnläkarn igår och på mammapromenad idag, men vi har bara varit hemma och kurat! Dessutom skulle jag till gymet både igår och idag hade jag hoppats på, men nej.. Raffe bara skakar på huvudet åt mig, han tror att jag försöker smita.. :) 

Nu vaknar hon till- gotta go! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar