lördag 28 mars 2009

Renoveringskaos..

Saga här*
.. jag ber om ursäkt till mina medbloggerskor för att jag inte skrivit på länge. Dagarna far och jag får inte så mycket tid till att sitta ner. När jag får en stund över vill jag helst göra nåt annat. Som nu, lillan har just somnat o vi gick upp kl sju (kl e halv tio) så egentligen vill jag gå o lägga mig o sova medans hon sover.. 
Men jag hinner nog skriva litegrann! 

De har hållit på hela veckan här och målat i sovrummet och köket. Så vi har fått flytta ut alla möbler till vardagsrummet. Det inkluderar då böcker o sånt tjafs som vi hade inuti skåpen i sovrummet, dubbelsängen och spjälsängen, köksbordet och stolarna... Som tur är bor min far o syster så pass nära så vi har varit hemma hos dom och ätit middag o kollat på tv innan vi gått hem. Målaren har varit här när vi kommit varje kväll vid åtta nio, o då har han börjat nio på morgonen. Det börjar kännas lite trångt här i vardagsrummet, som att bo i en etta igen fast värre... Och slipdamm överallt också, ska bli skönt att få storstäda o möblera igen! Snart så!

Igår vaccinerade jag lillan på BVC. Hennes första vaccination, mot bl.a. polio, kikhosta, stelkramp m.m. Hon fick två sprutor. Den första blev hon lite ledsen över, det gjorde ont när det stack till. Men det gick över på en gång så hon slutade gråta o fortsatte jollra. När hon fick andra sprutan blev hon skitsur, började gråten med ett djungelvrål o grät en stund... Sötnosen. Sen gick vi därifrån med ett litet plåster på varje knubb-lår. Senare framåt kvällen började hon bli hängig och febrig. Hon är fortfarande lite däst, orkar inte bråka med mig när jag klär på henne, orkar inte stå o dansa som hon brukar å så.. Hoppas det går över snart. 

Ikväll ska vi (jag o min karl o olivia förstås) ta med oss olivias storasyrra (2,5 år) o vara barnvakt åt en kompis två söner (7 & 5 år). Det ska bli kul, oj vad jag kommer sova gott måndag morgon säger jag bara..

Och nu vaknade Olivia. Så vi säger så för den här gången... :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar